Pieter Oudshoorn, Het versterken van de positie van de consument

Ondoorzichtige prijsinformatie zorgt voor problemen, met name in de dienstensector. Bij het boeken van vliegtickets en andere vakantieproducten blijkt bijvoorbeeld dat deze diensten vaak niet zijn af te nemen voor de prijs waarmee wordt geadverteerd. Voor de consument is de prijs één van de belangrijkste aspecten bij de keuze voor een product of dienst.

Tegenwoordig is het heel normaal dat bij de producten in de winkels een prijs staat aangegeven. Vrijwel alle producten die voor de verkoop worden aangeboden aan consumenten, moeten van een prijsaanduiding (inclusief btw) zijn voorzien. Dit is echter  niet altijd het geval geweest en is het resultaat van decennia-lange ontwikkelingen in het spanningsveld tussen consumenten, ondernemers en overheid.

EERST DE LONGREAD LEZEN? DEZE VIND JE HIER.

http://issuu.com/jongehistorici/docs/44_pieter_oudshoorn?e=3845706/31887169

Berichten gemaakt 1234

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven